Dlaczego Playstation 4 sprzedaje się lepiej?
Konsola Sony mino nie najlepszych usług (płatnych), absurdalnych cen cyfrowych dystrybucji i ciągłych ataków na swoje serwery (skutecznych) jest hitem sprzedaży na świecie i w Polsce. Jak to jest, że pomimo tylu wad sprzedaje się tak dobrze?
Z mojego punktu widzenia jeśli chodzi o poprzednie generacje konsol wybór był oczywisty. Playstation 3 wygrało oferując darmowy tryb sieciowy w czasie kiedy Microsoft kazał sobie płacić za możliwość grania online z (nie)znajomymi. Tutaj nie zastanawiałem się ani minuty, po prostu darmowy tryb online był najważniejszy.
Obecnie wybór znacznie się skomplikował. Otrzymujemy porównywalne produkty o podobnych możliwościach (bez wchodzenia w szczegóły). Jednak to konsola Sony szturmem zdobywa rynek. Trzeba obiektywnie przyznać, że na samym początku tego konsolowego szaleństwa Japończycy nie musieli się specjalnie starać, konkurent co rusz strzelał sobie w stopę nietrafionymi decyzjami, z których rakiem się wycofywał. Maszyna propagandowa Sony ruszyła…
To, że Playstation to genialny produkt marketingowy wystarczy wspomnieć o przycisku Share, taki mały, prosty, a za razem genialny pomysł na autopromocję wśród społeczności, bo któż lepiej nie wypromuje produktu jak świetnie bawiący się właściciel publikujący zdjęcia z rozgrywki na Twitterze? A teraz pytanie ilu użytkowników Xboxa One widzieliście ostatnio na TT piszącego o rozgrywce, jednego, dwóch?
Szczerze jestem nieobiektywny, sparzyłem się na Sony z kilku powodów i z tego względu gdybym miał wybierać nową konsolę byłby to Xbox One, ale nim to nastąpi minie rok lub więcej. Teraz dobrze się bawię na trójce.